- معرفی ششمین کنگره عناصر کمیاب ایران
- معرفی اعضای کمیته علمی کنفرانس ملی ایده های نوین در روانشناسی و علوم تربیتی
- کارگاه های آموزشی سومین کنفرانس ملی رویه های بتنی
- معرفی کنفرانس ملی بافت فرسوده شهری
- پیام رییس دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران
- درباره کنگره دوسالانه و بین المللی سلامت درحوادث و بلایا
- آغاز فعالیت پایگاه رتبه بندی پژوهشی بانکها همزمان با هفته پژوهش
- معرفی اعضای کمیته علمی اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
- درباره اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
- درباره همایش ملی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات
- متن مصاحبه دبیرخانه همایش شرق شناسی، فردوسی فرهنگ و ادب فارسی با دبیرعلمی همایش
- شیوه نقش آفرینی خانواده متاثر از خط مشی های حاکمیتی
- کمیته علمی هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان
- معرفی هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان
- معرفی اعضای کمیته علمی و اجرایی یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری و سومین کنگره سلامت مردان
- صدور گواهی زود هنگام پذیرش مقاله و داوری سریع مقالات
- آغاز اعلام پیش از موعد نتایج داوری هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران
- برگزاری کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای شکل گیری و توسعه تعاونی های چند منظوره گردشگری روستایی
- مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه منتشر شد.
- فراخوان مقاله دهمین همایش مجازی بین المللی تحولات جدید ایران و جهان
- درباره چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد در شرایط تحریم
- درباره اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
پیام رئیس چهارمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و اولین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز
دکترسید رسول حسینی رئیس چهارمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و اولین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز طی پیامی گفت: کارآفرینی بعنوان سمبل و نماد تلاش و موفقیت در امور تجاری بوده و کارآفرینان پیشگامان موفقیتهای تجاری در جامعه هستند. توانایی آنها در بهرهگیری از فرصتها، نیروی آنها در نوآوری و ظرفیت آنها در قبال موفقیت، بعنوان معیارهایی هستند که کارآفرینی نوین بوسیله آنها سنجیده میشود.
کارآفرینان از نظر رهبری، مدیریت، نوآوری، کارایی، ایجاد شغل، رقابت، بهرهوری و تشکیل شرکتهای جدید، سهم مهمی در رشد اقتصادی دارند. بنابر اعتقادی، در جوامع لازم است که انقلاب کارآفرینی رخ دهد. این انقلاب در قرن حاضر، اهمیتی به مراتب بیشتر از اهمیت انقلاب صنعتی دارد.
محققین، کارآفرینیشرکتی را مفهومی چند بعدی میدانند که فعالیتهای شرکت را به سوی نوآوری در محصول و فنآوری، ریسکپذیری و پیشگامی سوق میدهد. منظور از کارآفرینی مستقل و منفرد نیز تأسیس یک شرکت و یا سازمان جدید میباشد. امروزه بسیاری از شرکتها به لزوم کارآفرینی شرکتی پی برده، و در واقع اینگونه تغییر گرایش در استراتژی، در پاسخ به سه نیازی است که بر شرکتها تحمیل گردیده است
نوآورى باز و توانمندى جذب دو مفهوم قابل توجه در تحقیقات مدیریت نوآورى به شمار مى آیند. توانمندى جذب شرکت ها، تعیین کننده توانمندى آنها براى گسترش ایده ها یا فناوری خارجى است. در این بحث دو مفهوم توانمندى جذب و نوآورى باز را به یکدیگر ارتباط داده و با استفاده از دیدگاه هاى نوین درباره نوآورى باز به تشریح مفهوم توانمندى جذب پرداخته شده است. با توجه به عواملى مانند چرخه عمر کوتاه فناوری، فناورى هاى در حال ظهور، هزینه ها و خطرات مرتبط با فناوری ها، جهانى شدن فرایندهاى تحقیق و توسعه، افزایش رقابت بین بنگا هها در بازار محصولات خود و اهمیت رو به رشد سرمای هگذارى براى تأمین مالى اید ههاى کسب و کار، منابع فناوری خارجى اهمیت بسیار دارند و جریانات دانش براى رقابت امرى الزامى است اما این جریانات به طور خودکار جامه عمل نمى پوشند و شرکت ها باید مهارت هاى خود را براى حرکت به سمت آنها گسترش دهند. بنابراین توانمندى جذب امرى بسیار مهم است که چرا بعضى بنگا هها در خلق و کسب ارزش از فناوری توسعه یافته خارجى بهتر از دیگران هستند.
در واقع این موضوع قصد دارد با بهر ه گیرى از تحقیقات پیشین با تفکیک نوآورى باز به دو بعد کلیدى آن (بعد انسانى که شامل رهبرى، کارتیمى و انگیزه و بعد سازمانى که شامل فرایند نوآورى باز، ساختار، ظرفیت ها و مدل تجارى مى باشد) به تحلیل ارتباط نوآورى باز و توانمندى جذب بپردازد و یک مدل مفهومى ارائه کند. سپس در این پژوهش از روش سوات به تحلیل اجزا مدل مفهومى پیشنهادى براى بررسى ارتباط این دو عامل مبادرت شده است.