- معرفی ششمین کنگره عناصر کمیاب ایران
- معرفی اعضای کمیته علمی کنفرانس ملی ایده های نوین در روانشناسی و علوم تربیتی
- کارگاه های آموزشی سومین کنفرانس ملی رویه های بتنی
- معرفی کنفرانس ملی بافت فرسوده شهری
- پیام رییس دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران
- درباره کنگره دوسالانه و بین المللی سلامت درحوادث و بلایا
- آغاز فعالیت پایگاه رتبه بندی پژوهشی بانکها همزمان با هفته پژوهش
- معرفی اعضای کمیته علمی اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
- درباره اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
- درباره همایش ملی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات
- متن مصاحبه دبیرخانه همایش شرق شناسی، فردوسی فرهنگ و ادب فارسی با دبیرعلمی همایش
- شیوه نقش آفرینی خانواده متاثر از خط مشی های حاکمیتی
- کمیته علمی هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان
- معرفی هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان
- معرفی اعضای کمیته علمی و اجرایی یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری و سومین کنگره سلامت مردان
- صدور گواهی زود هنگام پذیرش مقاله و داوری سریع مقالات
- آغاز اعلام پیش از موعد نتایج داوری هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران
- برگزاری کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای شکل گیری و توسعه تعاونی های چند منظوره گردشگری روستایی
- مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه منتشر شد.
- فراخوان مقاله دهمین همایش مجازی بین المللی تحولات جدید ایران و جهان
- درباره چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد در شرایط تحریم
- درباره اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
پیام رئیس کنفرانس افق های نوین در علوم انسانی، آینده پژوهی و توانمند سازی
پروفسور جان گاماک استاد تمام دانشگاه زاید در امارات متحده عربی می باشند. ایشان دکتری خود را در موضوع کسب دانش تخصصی و مدل سازی از دانشگاه کمبریج انگلستان کسب نموده اند.
پیام ایشان به عنوان رییس کنفرانس افق های نوین در علوم انسانی، آینده پژوهی و توانمند سازی:
نقش و جایگاه علوم انسانی در توسعه همه جانبه جوامع
یکی از مهمترین اولویت های هر نظام سیاسی، تلاش در راستای دستیابی به توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. توسعه پدیده ای است چند بعدی که متأثرازنظام فرهنگی وبه ویژه ساخت نگرشی وارزشی یک جامعه و افراد تشکیل دهنده آن است .
نظام فرهنگی جامعه ، به عنوان پدیده ای اکتسابی، خود پیامد نظام تعلیم وتربیت اعم ازرسمی و غیر رسمی می باشد.علوم انسانی به عنوان زیربنا، بستر و زمینه سازِ توسعه ملی هر جامعه بوده و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است زیرا که مسئله یابی، کشف و تبیین مسائل و استنباط راهبرد و تعیین مسیر استراتژی کلان هر نظام سیاسی ، یکی از مهمترین وظیفه های علوم انسانی است.
درواقع، این علوم انسانی است که چارچوب های کلی هر اجتماع را تنظیم و تدوین می کند و با توجه به اهداف ملی هر کشور، به تعیین جایگاه ، نقش و کارکرد سایر علوم می پردازد. همچنین در چارچوب یک علوم انسانی جهت دار و معنی دار است که سایر علوم میتوانند کارکرد خود را داشته باشند . براین اساس، تلاش برای توسعه کیفی و ارتقای سطح علوم انسانی به منظور دستیابی به توسعه متوازن ، بومی و هماهنگ در سایر علوم ضروری است زیرا عملاً رشته های علوم انسانی نقش اساسی در توسعه هر جامعه ای دارند و نظریه پردازی ها در بسیاری از زمینه های مهم جامعه در حوزه علوم انسانی صورت می گیرد.
علوم انسانی، بدلیل هویت موضوعی، می توانند مهم ترین نقش رادرشکل گیری وتحول فرهنگ عمومی جامعه داشته باشند و به جهت دهی برنامه های توسعه یاری رسانند.به نظر می رسد که وجود بینش کمی گرایی وبی توجهی به علو م انسانی ، عدم وحدت رویه دراولویت بندی مسائل از منظر علو م انسانی از موانع نقش آفرینی علوم انسانی درتوسعه جامعه می باشند.
مسلماً جامعه ای که برای نیل به اهدافشان و برای برنامه ریزی های دقیق خود به منظور پیشبرد جامعه اهمیتی به علوم انسانی نمی دهد طبیعتاً رکود در این جامعه امری است حتمی.
هر جامعه ( گروهی از افراد که مصالح مشترک ، آنها را به یکدیگر پیوند می زند ) ، برای تداوم صحیح حیات مستقل خود ، به تعلیم و تربیّت نیازمند است . آنچه مسلم است ، اینکه تربیت و نقش نیروی انسانی متخصص ، در توسعه کشورها ضروری است . بدون تردید ، توسعه منابع انسانی کاردان ، در کشورهای رو به رشد ، سبب به حداکثر رساندن رشد اقتصادی EG و رفاه Welfare شهروندان است . این ضرورت ، در جهان رو به رشد کنونی ، عامل اصلی اهمیّت و گسترش دانشگاه ها است
بنابراین مشخص است که پیش زمینه و لازمه هر توسعه ای، تقویت و گسترش رشته های علوم انسانی است.